Dronstad – Toalet

Поново сам пришао сандуцима. Били су пуни граната и ћебадима. Ноћи су биле хладне у  граду, а ове залихе су намењене осматрачници, евентуално патроли која би се затекла да преноћи овде. Кухиња им је била у подруму друге зграде чије су мирисе од спремања хране пуштали кроз систем цеви које су водиле на кров. Маскирали би све своје радње, чак и у хигијенским потребама. Затворио сам сандуке и кренуо да тражим тоалет.

Смрад фекалија ме је водио до места где врже нужду. Врата се отворише уз шкрипање са сликом плочица прекривених туђом крвљу, чак си и зидови садржали спектар црвених мрља. Попадале плочице су откривале бетонски зид који се буђао, а позеленели углови су имали маховину и неку тамно зелену слуз која је капала са њих. Црна прљавштина између плочица је само додавала осећај одвратности месту док ми је оштар, рески смрад фекалија пробијао фантомку. Једино су врата средње кабине стајала нормално која сам отворио рукавом и талас смрада је полетео у мом правцу уз рој мува који је зујао и летео у наоколо. Како могу да користе овај ве-це, занимало ме је? Сигуран сам да би Кристал извршила нужду испред целог одреда напаљених Ала него овде. Шоља  је била уништена, вероватно су је сломили задњи пут када су давили неког грешника у њој. Поред је стајала даска за шољу коју сам обрисао о панталоне и пажљиво наместио. Били су бар увиђајни да ставе ексер у футер којим би затварали врата.

Растерао сам досадне муве из шоље, скинуо панталоне и згодно сместио тур на оквир даске. Мислим да није потребно даље објашњавати шта се следеће десило. Ранац сам спустио крај ноге и извадио књигу из њега. Почео сам да листам стране све док ми пажњу није привукла бука која је нагло прилазила тоалету. Звучало је као Ала. Звиждао је неку мелодију док је улазио у кабину поред моје. Чуо сам како звецка каиш и откопчава рајфишлус затим је заћутао на кратко док се није добро наместио. Смешкао сам се лику који није имао појма да сам ту. Почео је веома лоше да пева на страном језику прекидајући се на моменте испуштањем неартикулисаних звука, који су стварно били да вриснеш од смеха. Гргољао је, кашљао и крештао као да му је нешто запело у грлу. Покрио сам уста обема рукама да ме не чује како умирем од смеха. Са леве стране, поред ранца њушкао је огромни пацов. Погледао ме је црним празним очима у нади да ћу га нахранити, али када је схватио да му ја нисам газда, продужио је до друге кабине из које се чуо смешни Змај. Како је прошао испод дрвеног паравана, Ала поче да виче и прави буку. Пацов га је препао својом појавом. Млатарао је рукама о дрвени параван и онда се оклизнуо о плочице и пропао у шољу уз звуке клобутања и онда је ућутао на кратко.

– Иди бре Грицко у курац. Препаде ме. – проговорио је Ала.

Праснуо сам у смех, није више било потребно да се суздржавам. Грохотом сам се смејао да су ми сузе неконтролисано пошле. Ала је збуњено ћутао док није схватио да сам ту сво време присећајући се свега што је радио и свега што је изустио. Придружио ми се у смејању. Заценио се од смеха и поред тога што му је задњица била у туђим говнима. Требало нам је времена да се вратимо у нормалу. Извадио сам плаву књигу и исцепао два листа из ње и онда кренуо да их гужвам и савијам истим процесом понављања као и несрећник поред мене, само је њему требало више времена. Повремено би смо се засмејали на кратко, а онда вратили  гужвању папира. Грицко је неодлучно шетао лево-десно из кабине у кабину за време несавладивог плача, смеха и шуштања од ког му се вртело у глави. Било ко други би га упуцао, али не и овај Змај. Њему је Грицко био додир са реалношћу. Што су људима пси, то је њему Грицко. И ако можда необичан за љубимца, пацов је показивао љубав према човеку на свој начин. Можда није могао да проналази мине као керови или умиљава као мачка, али је имао душу и своју пажњу је показивао послушношћу. Када би га смешни Металац замолио да се врати у своје склониште, он би га моментално послушао. Можда овакве ствари не значе ништа појединим људима, али Металцу је он био највреднија ствар коју има. Сматрао га је чланом породице и поред тога што је своју праву породицу већ одавно заклао.

cover-dronstad

For more fresh topics, search for “Dronstad” on your Facebook.

Leave a Reply

